SUPERVISION IGENNEM WORKSHOP
Eksempel på supervision igennem workshoptræning af både personale og elever er bl.a. workshoppen 'Demokrati skal læres'.
Med afsæt i emnet 'demokrati skal læres' blev et autismespecefikt workshopforløb udarbejdet til udskolingselever og deres fagpersonale. Workshopforløbet blev afviklet igennem et semester, hvor elever og personale bl.a. trænede og arbejdede med emnner og metoder relateret til demokrati og demokratiske processer ud fra anerkendte metoder som bl.a. TEACH.
Sideløbende var der supervision med fagpersonale via reflektion over praksis fra workshopsforløbet.
Projektet var i et spændende tværfagligt samarbejde med Christine Winkler (pædagogisk specialvejleder) og tog afsæt i metoder indenfor social læring samt metoder til udvikling af better practise. Projektet blev præsenteret på Skivekonferrencen 2020.
https://www.skivekonferencen.dk/lokation.html
SUPERVISION IND I DEN KREATIVE BRANCHER
Når jeg supervisere og vejleder eksempelvis instruktører og tekstforfatteres arbejde møder jeg kunden, hvor de er og herfra træder vi sammen ind i produkts behov.
I tilblivelsesprocessen af filmen 'Hvor lyset kommer ind', krævede det bl.a.specialviden fra hjerneskade - og rehabiliteringsområdet.
PUBLIKATIONER & ARTIKLER
Angagement har ofte udmøntet sig i samarbejder og publikationer, i bestræbelsen på at belyse udviklinger herhjemme og udviklingstendenser i samfundet.
”Supplementation of docosahexaenoic acid (DHA), vitamin D and uridine further improves cognitive and motor skills during a training program in prepubescent children”.
”Twenty Weeks of computer-training improves sense of agency in children with spastic cerebral palsy”. Research In Developmental Disabilities 33 (2012) 1227–1234.
Artikel om kombineret motion og kosts muligheder for at booste neuroplasticitet. Projektet 'Braindrops'.
https://www.elsassfonden.dk/nyheder/forskning/?page=4
Artikel om personlig coaching og struktureret trænings effekt på selvværd og kognitive aspekter. Projektet 'mitii-move-it-to-improve-it'.
”Syv fortællinger om narrativ praksis”. Dansk Psykologisk Forlag. 2009.
Artikel ”Den narrative PPR-psykolog”. PsykologNyt. Nr. 13, 2008.
Artikel ”En naturlig psykologi”. PsykologNyt. Nr. 10, 2008.
Malá, H , Rodriguez Castro, M, Dall Jørgensen, K & Mogensen, J 2007, "Effects of erythropoietin on posttraumatic place learning in fimbria-fornix transected rats after a 30-day postoperative pause", Journal of Neurotrauma, vol 24, nr. 10, s. 1647-57.
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes